Reklamační řád

1. Reklamační řád je nedílnou součástí OP Prodávajícího a popisuje postup, jakým způsobem přistupovat při reklamaci zboží pořízeného od Prodávajícího. Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a OP ještě před objednáním zboží. Uzavřením kupní smlouvy / objednávky / a převzetím zboží Kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem.

2. Prodávající je povinen dodat zboží v množství, jakosti a provedení jako určuje kupní smlouva / objednávka / a musí ho zabalit nebo opatřit pro přepravu vhodným způsobem a předat Kupujícímu doklady, které jsou potřebné k převzetí a užívání zboží

3. Kupující je povinen prohlédnout si zboží co nejdříve po pořízení vlastnického práva k zakoupenému zboží. Kupující je povinen seznámit Prodávajícímu vady zboží bez zbytečného odkladu poté, co kupující vadu zjistil.

4. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou, s tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku Kupující od přepravce převezme, je nezbytné poškození zapsat v předávacím protokolu přepravce. Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit e-mailem na adresu uvedenou v kontaktech E-shopu., Sepsat s dopravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu poslat e-mailem nebo poštou Prodávajícímu. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje Kupujícího práva věc reklamovat, dávají však Prodávajícímu možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.

5. Délka záruční doby pro Kupující, kteří jsou spotřebiteli se řídí platnými ustanoveními Zákona č. 250/2007 Z.z. o ochraně spotřebitelů, trvá tedy 24 měsíců s výjimkami stanovenými Zákonem. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží Kupujícím. Rozhodující datum na lhůtu plynutí reklamace je datum vyznačený od kurýra nebo poštovního doručovatele.

6. Zboží zaslané zpět na dobírku Prodávající nepřebírá.

7. Při reklamaci zboží musí Kupující kompletně vyplnit reklamační formulář, který je přílohou reklamačního řádu. / Reklamace / Reklamované zboží Kupující zasílá prodávajícímu na vlastní náklady. K reklamovanému zboží je třeba přiložit vyplněný a podepsaný reklamační formulář (stáhnout ZDE) a doklad resp. kopii dokladu o koupi zboží. Doporučujeme zboží pojistit. Za případné ztráty zaslaného reklamovaného zboží Prodávajícímu ať už poštou nebo přepravní společností Prodávající neodpovídá.

8. Reklamované zboží musí být kompletní, s příslušenstvím, s návodem, pokud možno v originálním obalu, zabalený tak, aby byl způsobilý k přepravě.

9. Záruka se vztahuje na poruchy funkčnosti věci způsobené výrobní vadou. Záruka se nevztahuje na věci, které po jejich převzetí byly způsobeny

 

a. přirozeným opotřebením věci

b. nedodržením zásad používání / nesprávnou obsluhou a údržbou v rozporu s návodem k obsluze /

c. mechanickým poškozením produktu, včetně náhodného, ​​zejména poškozením plastových či kovových částí

d. neodborným elektrickým zásahem, přepětím v síti, případně působením elektrostatického výboje

e. provozováním produktu mimo specifikací daným výrobcem

f. přírodními živly

g. provozováním v nevhodném prostředí / mráz, teplo / a poškozené nevhodnou obsluhou / např. servis /

 

Rovněž se záruka nevztahuje na:

 

a. zboží s neúplným, poškozeným nebo odstraněným výrobním číslem nebo jiným identifikačním znakem

b. zboží s poškozenými záručními plomby, nálepkami popřípadě jinými ochrannými znaky

c. na díly spotřebního charakteru spotřebované před koncem záruky

d. zboží, u kterého vypršela dnem převzetí do opravy záruční doba

e. poruchy způsobené použitím komponentů jiných, než doporučených výrobcem nebo dodavatelem, stejně jako opravou osobami jinými než osobami autorizovaným výrobcem nebo dodavatelem

f. zboží, který nese známky pokusu o násilné otevření

g. zboží s vadami způsobenými od náhodného nebo záměrného vniknutí kapaliny, hmyzu nebo cizích předmětů do útrob zboží

h. zboží, na jehož vady byl Prodávajícím Kupující vyrozuměn resp. upozorněn v době uzavírání smlouvy, nebo o kterých s přihlédnutím k okolnostem, za kterých byla kupní smlouva uzavřena, a musel o nich vědět.

 

10. Reklamaci včetně odstranění poruchy musí být vybaveny bez zbytečného odkladu, v odůvodněných případech nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění Reklamace. Po uplynutí této lhůty má Kupující právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu zboží za nové zboží. Prodávající odpovídá za sledování běhu lhůty k reklamaci v souladu s příslušnými ustanovením Zákona č. 250/2007 Z.z. o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku a neprodleně kontaktování kupujícího o vyřízení reklamace v zákonem stanovené lhůtě formou e-mailu, SMS, resp. doporučeného dopisu a zároveň bude Kupujícímu spolu se zbožím doručen reklamační protokol.

11. Pokud Kupující reklamaci zboží uplatnil během prvních 12 měsíců od uzavření kupní smlouvy, může Prodávající vyřídit reklamaci zamítnutím pouze na základě vyjádření znalce nebo stanoviska vydaného autorizovanou nebo akreditovanou osobou nebo stanoviska určené osoby / dále jen "odborné posouzení zboží" /. Bez ohledu na výsledek odborného posouzení nemůže Prodávající od Kupujícího vyžadovat úhradu nákladů na odborné posouzení zboží ani jiné náklady spojené s odborným posouzením zboží.

12. Pokud Kupující není spokojen se způsobem, kterým Prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že Prodávající porušil jeho práva, má možnost obrátit se na Prodávajícího s žádostí o nápravu. Pokud Prodávající na žádost o nápravu odpoví zamítavě nebo neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání, Kupující má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení svého sporu podle ustanovení § 12 zákona č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně některých zákonů. Příslušným subjektům na alternativní řešení spotřebitelských sporů s prodávajícím MM Moto Racing s.r.o., Štefana Kováča 16, 023 02 Krásno nad Kysucou, IČO: 50 732 382 /www.motopneu.eu/ je Slovenská obchodná inšpekcia pre Žilinský kraj, Predmestská 71, P.O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1, www.soi.sk nebo jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky. Kupující má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení spotřebitelských sporů se obrátí.

 13. Tento reklamační řád je platný od 03.11.2017.